بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

 

با ظهور درمان های دندانپزشکی جدید، لبخندی زیباتر اکنون در دسترس افراد بیشتری قرار گرفته است. یکی از محبوب ترین اقدامات  زیبایی، بلیچینگ است. رنگ طبیعی و روشنِ عاج مینای دندان می تواند به زرد، نارنجی، قهوه ای، خاکستری و حتی آبی یا سبز تبدیل شود. علل این تغییر رنگ عبارتند از: مصرف قهوه یا تنباکو، مصرف آنتی بیوتیک هایی از جمله تتراسایکلین یا مقدار بالای فلوراید در حین رشد دندان ها، خوردگی ناشی از پرکردن دندان به وسیله ی نقره و از بین رفتن رنگ طبیعی مینای دندان با افزایش سن.

 

درمان بلیچینگ را نمی توان برای هر شخصی در نظر گرفت چرا که برخی افراد به دلایل مختلفی مانند داشتن دندان هایی حساس و یا حتی ریشه های در معرض دید، این درمان که سفید کننده ی دندان هایشان هست را غیر ضروری می دانند! چندین تکنیک مختلف بلیچینگ در دسترس است که در مرکز دندان پزشکی آپکس زیرنظر دکتر ناصر مسیحی برای زیباجویان دندان اعمال می شود.

 

۱.بلیچینگ chair-side

 

دندانپزشک مرکز دکتر ناصر مسیحی، دندان های شما را با محلولی اسیدی حکاکی می کند و سپس یک عامل اکسید کننده روی مینای دندان قرار می دهد. پس از انجام این مرحله، دندانپزشک دندان هایتان را در معرض لیزر یا به عبارتی نوری بسیار شدید قرار می دهد تا روند سفید شدگی را سرعت ببخشد. درمان بلیچینگ به طور متوسط سه تا چهار جلسه زمان بر خواهد بود و هر جلسه برای شما حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می گذرد تا  در نهایت بتوانید به رنگ دلخواه دندان برسید.

 

۲.بلیچینگ خانگی (با تجویز دندانپزشک)

 

دندانپزشک مربوطه برای نگهداری مواد شیمیایی سفید کننده (پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن) یک سازه دهانی اختصاصی برای شما می سازد. سپس شما با پخش کردن مواد شیمیایی در این سازه دهانی و قرار دادن آن بر روی دندان ها در مدت زمان توصیه شده (بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ) بلیچینگ را در خانه انجام می دهید.این کار را برای یک تا دو هفته هر روز باید انجام دهید.

 

۳.بلیچینگ دندان های آسیب دیده از پالپ

 

هنگامی که پالپ دندان ( پالپ توده ای از بافت همبند است که در مرکز دندان، مستقیماً زیر لایه عاج قرار دارد.)مرده یا زخمی شود، دندان تیره می شود. شایان ذکر است که دندانپزشک معالج شما برای حل این مشکل ممکن است محفظه پالپ گفته شده را با یک ماده سفید کننده در حین انجام درمان ریشه شستشو دهد. اگر لکه ای باقی ماند یا دندان پس از تکمیل کانال ریشه تیره شد، دندانپزشک شما می تواند محفظه پالپ را دوباره باز کند و آن را با سفید کننده برای چند دقیقه زیر نور و گرما پر کند. این فرآیند ممکن است چندین بار تکرار شود. البته این راه هم هست که دندانپزشک می تواند محفظه پالپ را با محلول سفید کننده پر کند و آن را با یک پر کردن دندان موقت بپوشاند. در این مورد، پس از چند روز باید به مرکز درمان دکتر ناصر مسیحی مراجعه کنید تا ماده سفید کننده را برداشته و دندان را به طور کامل بپوشاند.

 

چگونه تصمیم بگیریم که آیا بلیچینگ دندان برای دندان های ما مناسب است یا خیر؟

 

عوامل متعددی بر اینکه آیا نتایج بلیچینگ شما مطابق با لبخند درخشانی است که تصور می کنید یا خیر، تأثیر می گذارد. برای شروع، مواد سفید کننده نمی توانند به پلاک های دندانی شما نفوذ کنند و آن ها را از بین ببرند. همچنین بلیچینگ کردن دندان های حفره دار یا ریشه های در معرض می تواند منجر به درد و حساسیت دندانی شود.

اما اگر حتی این مشکلات را دارید، دندانپزشک شما می‌تواند هر ناحیه از دندان‌های شما را که بلیچینگ قادر به نفوذ در آن‌ها نباشد را بررسی کند، از جمله:

 

  • قسمت هایی از دندان که بیش از حد ممکن با ماده فلوراید در معرض تماس بودند یا هستند.
  • کارهای قبلی دندانپزشکی مانند دندان چینی یا ناحیه باند شده.
  • ضربه ای که باعث تیره شدن لایه داخلی دندان یا عاج شما شده است.
  • قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک های تتراسایکلین در طول تشکیل دندان.

پس از بررسی این مشکلات به شما درمان های پیشنهادی در مرکز دندانپزشکی ناصر مسیحی ارائه خواهد شد، شایان ذکر است که تمامی خدمات با نازل ترین تعرفه های دندانپزشکی به شما تقدیم می شود، در نهایت دندان های شما آماده برای تغییری به سمت زیبایی بیشتر خواهد شد.

 

طول عمر بلیچینگ دندان چقدر است؟

بلیچینگ حرفه ای می تواند تا یک سال دوام داشته باشد.

از نظر فنی، زمانی که دندان های خود را به طور حرفه ای سفید می کنید، این یک روش دائمی محسوب می شود. با این حال، دندان های شما به احتمال زیاد دوباره به طور طبیعی شروع به تغییر رنگ می کنند. انجام سالانه بلیچینگ ایده خوبی برای حفظ رنگ مرواریدی است که به دنبال آن هستید. فقط مراقب باشید که بیشتر از یک بار در سال از این درمان استفاده نکنید، حتی اگر دندان هایتان خیلی زود کثیف به نظر می رسند.

 

بعد از بلیچینگ، چگونه دندان های خود را سفید نگه داریم؟

از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید! خمیردندان سفید کننده به خودی خود احتمالاً برای دندان های شما کار زیادی نمی کند. با این حال، اگر از خمیر دندان سفید کننده با یک محصول سفید کننده، مانند بلیچینگ خانگی یا حرفه ای استفاده کنید، می تواند سفیدی دندان های شما را طولانی تر کند.

 

غذاهایی که بعد از بلیچینگ نباید مصرف کرد!

مدت زمانی که دندان‌های شما بعد از بلیچینگ سفید می‌مانند متفاوت است و به میزان دفعات مصرف قهوه، چای، نوشابه تیره، نوشیدنی های قرمز رنگ یا سیگار بستگی دارد . پرهیز از نوشیدنی های رنگ دار به علاوه غذاهایی مانند زغال اخته یا فرآورده های گوجه فرنگی، در ۴۸ ساعت اول پس از فرآیند بلیچینگ بسیار مهم است. در طول ۴۸ ساعت اول، لوله‌های دندانی (منافذ دندان) همچنان باز هستند و می‌توانند رنگ‌های موجود در غذا و نوشیدنی‌ها را به همان راحتی جذب کنند که محلول پراکسید استفاده شده در هنگام بلیچینگ را جذب کردند و این امر منجر به از بین رفتن فوری نتایج خوب بلیچینگ می‌شود.

 

هزینه ی بلیچینگ چقدر است؟

با توجه به تکنیک های گفته شده ، هزینه این اقدام زیبایی در کلینیک های متفاوت مختلف است. هرچند که ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی در تلاش هستیم بهترین قیمت ها را برای شما زیباجویان عزیز در اقدام بلیچینگ در نظر بگیریم و لبخند زیبای دائمی را به شما هدیه کنیم، برای اطلاع از هزینه ی بلیچینگ کافیست به مرکز دندانپزشکی ما مراجعه کرده و از دندانپزشک مربوطه مشاوره لازن را دریافت کنید.

 

بسیاری از زیباجویان دندان، روش بلیچینگ را برای دندان هایشان انتخاب می کنند زیرا هزینه کمتری نسبت به سایر تکنیک ها دارد، هر چند که بدون تشخیص حرفه ای، تعیین منبع تغییر رنگ و اثربخشی عامل سفید کننده ممکن است این روش نتیجه مطلوب ندهد و به همین دلیل انتخاب دندانپزشک مناسب مهم ترین بخش این تصمیم است.ما به شما مرکز دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی را در تهران پیشنهاد می کنیم که با جدید ترین تکنیک های موجود و کم ترین دستمزد ها، خدمات بلیچینگ را برای شما زیباجویان دندان فراهم می کند.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *