هزینه درمان ارتودنسی به چه صورت است؟

هزینه درمان ارتودنسی به چه صورت است؟

یکی از مواردی که معمولا خانواده ها بدون اطلاع قبلی نگرانی زیادی نسبت به آن دارند هزینه درمان ارتودنسی است که در اغلب موارد تحت پوشش بیمه هم نیست. نکته جالب تر اینکه وقتی این افراد با ارتودنتیست تماس می‌گیرند معمولاً اطلاعات دقیقی در مورد قیمت این شیوه درمانی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و جواب متخصص بررسی وضعیت فرد است.
حالا اگر شما نسبت به هزینه درمان ارتودنسی نگران هستید در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات و ابهامات احتمالی شما در این زمینه پاسخ دهیم.

هزینه درمان ارتودنسی شامل چه مواردی می شود؟

به طور کلی تعرفه درمان ارتودنسی پیشنهادی توسط ارتودنتیست ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که قسمتی از آن مربوط به مهارت و تجربه دندانپزشک و قسمتی هم مربوط به وسایل مورد نیاز برای درمان است. به عنوان مثال هزینه خرید براکت اینویزیلاین نسبت به سایر شیوه ها بیشتر است. از طرف دیگر براکت های سرامیکی نسبت به براکت های فلزی گرانتر هستند و این باعث می شود که گزینه های انتخابی هر فرد با توجه به شرایط مالی و تغییر کند.

بخش دوم این هزینه ها شامل توانایی و مهارت ارتودنتیست می‌شود. به طور کلی متخصصانی که مهارت و تجربه بیشتری در نصب براکت ارتودنسی دارند هزینه بیشتری هم دریافت می کنند. در ضمن نصب براکت های خاصی مانند براکت لینگوال نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و دندانپزشک بابت آن اجرت بیشتری می گیرد. همه این موارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی هزینه درمان ارتودنسی تاثیر می گذارند.

چگونه این هزینه را کمتر کنیم؟

خبر ناراحت کننده در مورد تعرفه درمان ارتودنسی این است که معمولاً تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد و فرد باید همه هزینه آن را بپردازد. اما خبر امیدوار کننده این است که ارتودنتیست می‌تواند با توجه به شرایط مالی شما گزینه های متنوعی را پیشنهاد دهد و از طرف دیگر گزینه های پرداختی را با توجه به شرایطی که شما نیاز دارید تغییر دهد.

به عنوان مثال ارتودنتیست برای کاهش هزینه درمان ارتودنسی در وهله اول می‌تواند یک براکت ارزان قیمت را انتخاب کند و شما با سلیقه خودتان یک مورد را انتخاب کنید. در گام دوم می توانید با دندانپزشک به توافق برسید که هزینه درمان خود را به صورت قسطی پرداخت کنید یا حتی تخفیف هایی برای شیوه درمانی خود در نظر بگیرد.

نکته جالب توجه این است که همه هزینه ها و شرایط آن تحت کنترل ارتودنتیست است و آنها می توانند تغییرات دلخواه خود را در هزینه ها ایجاد کنند.

بنابراین توصیه ما به عنوان یک گروه با تجربه این است که هیچ وقت هزینه درمان ارتودنسی را به عنوان اولویت اصلی خود در انتخاب ارتودنتیست یا شیوه درمانی در نظر نگیرید. در همان جلسه ملاقات اولیه همه موارد را با متخصص در میان بگذارید و به او بگویید که توانایی پرداخت چه هزینه ای را دارید. معمولاً ارتودنتیست ها گزینه‌های خوبی برای پرداخت دارند که می‌تواند برای شما هم جالب توجه باشد.

حالا اگر شما هم می خواهید بدانید که هزینه درمان ارتودنسی در مطب ما به چه صورت است و خود را برای چه تعرفه‌های آماده کنید همین الان تماس بگیرید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
مدیر سایت
مدیر سایت
مقالات: 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *