چه کسانی به ایمپلنت نیاز دارند؟

 

چه کسانی می توانند‌ برای کاشت ایمپلنت  اقدام می کنند؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت ها نوعی آلیاژ از تیتانیوم و فلزات دیگری هستند که  با بدن سازگاری دارند . آنها  نقش دندان های طبیعی را برای افراد بازی می کنند.

کاشت دندان از چندین مرحله ی متفاوت تشکیل شده است که طی جلسات مختلف در فک بیماران جای گذاری می شود. اتصال سنجاق ایمپلنت به استخوان فک،مهم ترین بخش فرآیند ایمپلنت می باشد. به همین خاطر از فلزات سازگار با بدن انسان ساخته شده است.

 

بسیاری از بیماران، ایمپلنت دندان را یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند چراکه کاشت دندان یکی از موفق ترین اقدامات دندانپزشکی است که همیشه با موفقیت ۹۰-۹۵٪ همراه بوده است. کاشت ایمپلنت گزینه خوبی است ، اگر شما قصد جایگزینی دندان هایتان را دارید. معمولا همه ی افراد خوبی برای ایمپلنت  دندان هستند.

بهترین شیوه برای اینکه بفهمید که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستید ، این است که  به یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید. شما زیباجویان عزیز می توانید با مراجعه به مرکز دندان پزشکی دکتر ناصر مسیحی، و مشاوره با متخصصین ما مطمئن شوید که آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا نه. افرادی که قصد کاشت دندان را دارند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند، این شرایط عبارت اند از:

 

  • سلامتی بدن : اینکه شما از سلامتی خوبی برخوردار باشید مهم است، چرا که ایمپلنت نیاز به جراحی دارد. بیمارانی که سیگار می کشند ، الکل می نوشند یا مبتلا به دیابت هستند ، در درمان ایمپلنت های دندانی معمولاً موفقیت کمتری دارند ، زیرا این شرایط می تواند سلامت دهان و دندان را کاهش دهد ، که روند بهبودی کاشت را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • داشتن لثه سالم: برای پشتیبانی ایمپلنت ها ، لازم است که لثه های فرد سالم باشند، چرا که این عمل با استخوان فک مرتبط است. افرادی که ریسک بیماری پریودنتال (لثه) دارند،  معمولا دچار مشکل نارسایی ایمپلنت می شوند.
  • استخوان کافی برای ماندگاری کاشت فک: بعضی از افرادی که استخوان فک خود را از دست داده اند ، می توانند ایمپلنت دندان نیز انجام دهند ، اما پیش از هرچیزی استخوان آنها باید با استفاده از روش هایی همچون پیوند استخوان بازسازی بشود. از آنجا که کاشت دندان به استخوان فک ذوب می شوند ، یکی از مهمترین نیازها برای موفقیت در کاشت تراکم و کیفیت کافی استخوان است.
  • تعهد به مراقبت کافی و دقیق از دندان های کاشته شده و لثه ها: ایمپلنت های دندانی نیاز به بهداشت عالی دندان دارند. تعهد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ، همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک مهم است. عادت های سلامتی نیز در حفظ سلامت، زیبایی استحکام دندان های طبیعی شما بسیار اهمیت دارند. البته، طول عمر ایمپلنت دندان ، درصورتی که مراقبت های مناسب و منظم  توسط فرد انجام شود، می تواند دائمی باشد.

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نیستند؟
  • افراد جوانی که روند رشد استخوان فک آنها هنوز متوقف نشده، نمی توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند. بهترین سن برای کاشت دندان پس از کامل شدن روند رشد استخوان فک در هر فردی متفاوت است . معمولا  تا اوایل دهه ۲۰  استخوان فک بیشتر افرادکاملاً رشد کرده است. معمولا کودکان مناسب کاشت دندان نیستند، چراکه استخوانهای فک آنها به اندازه کافی رشد نکرده است. بعضی وقت ها پیوند استخوان یا مینی ایمپلنت به افرادی داده می شود که  استخوان فک آن ها  از پشتیبانی کافی برخوردار نیست. به طور کل ، سنین پایین برای درمان هایی مانند کاشت دندان و لمینت دندان مناسب نیست. درمان هایی همچون  کامپوزیت و ارتودنسی را با توصیه پزشک می توان در سنین پایین تر انجام داد.
  • زنان باردار
  • اشخاص سیگاری – سیگار کشیدن از بهبود دهان پس از کاشت دندان جلوگیری می کند.
  • مصرف کنندگان الکل یا مواد
  • کسانی که مراقبت مناسبی از دندان ها و لثه هایشان انجام نمی دهند.
  • کسانی که تحت پرتودرمانی قرار دارند.
  • افرادی با بیماری های مزمن همچون:هموفیلی دیابت کنترل نشده ،نقص ایمنی بدن، بیماری های بافت همبند
  • پوسیدگی دندان: در صورت داشتن پوسیدگی با متخصص ایمپلنت خود صحبت کنید. تجربه نشان داده که دندان قروچه میزان موفقیت کاشت ایمپلنت را کم تر می کند.
  • حتی اگر یکی از این شرایط را داشته باشید ، بسته به شدت بیماری ، هنوز هم می توانید کاندید مناسبی برای کاشت باشید.

 

در مرکز  دندانپزشکی دکتر ناصرمسیحی (apex clinic) با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در فضایی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی متخصص و کاربلد، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند ایمپلنت دندان و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از  ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد.

برای وقت مشاوره و ویزیت رایگان کافیست باما تماس بگیرید.

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *