لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک روکش نازک همرنگ دندان است. لمینت ها برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی چهره ی افراد به کار برده می شوند.لمینت ها باعث  تغییرشکل ، رنگ، اندازه و طول دندان‌ها می شوند. لمینت‌ها علاوه بر مزایای زیبایی ظاهری دندان، مزایای دیگری نیز دارند.

جنس لمینت‌ها چینی، و یا مواد کامپوزیت رزین است. جنس لمینت های چینی بهتر از کامپوزیت رزین است و در مقابل لکه ها مقاومت بیشتری دارد. بیشتر افراد لمینت های چینی را ترجیح می دهند،چرا که در مقابل لکه‌ها مقاوم‌ترند و رنگ آنها به دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است. اگر قصد لمینت کردن دندان هایتان را دارید، باید درباره انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مواد روکش تحقیق کنید و به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید. مرکز دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی در تهران ، با دارا بودن محیطی کاملا آرام و کادری متخصص و متبحر، بهترین خدمات لمینت دندان وهم چنین مشاوره را برای شما زیباجویان عزیز فراهم نموده است.

 

مزایای لمینت دندان
  • درخشندگی دندان ها

کارهایی مثل نوشیدن قهوه، خوردن غذاهای رنگ‌دار و یا کشیدن سیگار، در گذر زمان بر روی رنگ‌دانه دندان ها تأثیر می گذارد و باعث ایجاد لکه‌های زرد یا قهوه‌ای بر روی دندان ها می‌شود. برای پاکسازی و سفید کردن دندان ها، روش هایی همچون  سفید کردن خانگی دندان و یا جرم گیری و بلیچینگ توسط دندانپزشک انجام می شود. البته توجه داشته باشید که تغییر رنگ دندان ها در گذرزمان، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و تقریبا همه دچار آن می شوند.

اگرشما به دنبال راهی  برای درخشندگی لبخند و سفیدی دندان هایتان هستید، انجام لمینت سرامیکی، انتخابی مناسب برای شماست. به گفته ی  مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ،ونیر‌های سرامیکی، مقاومت بالایی در برابر رنگ پذیری دارند و تا طولانی مدت تغییر رنگ نمی دهند .

  • پنهان کردن عیوب جزئی زیبایی دندان

گاها ، دندانپزشک پس از بررسی و معاینه دهان و دندان برای اصلاح ظاهر و ناهنجاری فک ، برای قرار گیری دندان در جای مناسب، رفع مشکلات  اساسی دندان‌ها، جراحی فک و یا ارتودنسی  را توصیه می کنند. البته، انجام این درمان‌ها مستلزم زمان زیاد و هزینه‌های زیادی می‌باشد.

امروزه با روش‌های نوین دندانپزشکی ، عیوب جزئی  دندان همچون شکستگی های جزیی،  فاصله بین دندان‌ها (دیاستما)، و لکه‌های رنگی ایجاد شده روی دندان قابل درمان هستند. البته،  گاهی أوقات این روکش‌ها مشکلات اساسی در شکل و ساختار دندان و دهان شما را پوشش نمی دهند. در چنین شرایطی،  دندانپزشک به شما توصیه می کند، که برای بررسی بیشتر به متخصص ارتودنسی نیز مراجعه کنید. چنانچه دندانپزشک معالج، به شما انجام لمینت سرامیکی و یا ونیر کامپوزیت را توصیه کند، پس بهتر است هر چه سریع‌تر برای آن اقدام کنید.

  • بازسازی مینای آسیب دیده‌ی دندان ها

جنس مینای طبیعی دندان بسیار قوی و مستحکم است،  اما هم چنان آسیب پذیراست. مسواک زدن بیش از حد دندان، خوردن غذا و نوشیدنی‌های اسیدی، به مینای دندان  آسیب می‌زند. هم چنین،  در افرادی که دچار بیماری رفلاکس معده هستند، اسید معده به مینای دندانشان آسیب وارد می کند. این موضوعی قابل توجه در سلامت دهان و دندان است.  خوشبختانه  جای نکرانی نیست چراکه  مینای آسیب دیده دندان قابل بازسازی است.  آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا، می گوید که لمینت های دندانی یک درمان عالی برای آسیب و فرسایش مینای دندان و بازسازی زیبایی طبیعی دندان هستند.

  • دارای دوام و ماندگاری بالا

لمینت دندان شما می‌تواند بیش از ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد، البته  در صورتی که  توسط یک دندانپزشک متخصص و دارای مهارت انجام شده باشد. لارم است بدانید که اگر توصیه‌های دندانپزشک و نکات مراقبتی  را به درستی رعایت نکنید، ماندگاری و دوام لمینت دندان شما به شدت کاهش می یابد.

  • نتیجه ی فوری درمان

شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام لمینت، از داشتن دندان‌هایی زیبا و یکنواخت لذت ببرید و احتیاجی به سپری کردن دوره نقاهتی ندارید.

 

معایب لمینت دندان

 

  • هزینه زیاد

درواقع، این موضوع را نمی توان جزو معایب لمینت دندان به حساب آورد چرا که هر کاری هزینه ای دارد. هزینه ای که شما می‌پردازید، در قبال بهره بردن از بالاترین کیفیت، بیشترین طول عمر و ماندگارترین رنگ در دندان‌هایتان است.البته، مرکز دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی، همواره در تلاش است تا با وجود به کار گیری بهترین مواد اولیه، مناسب ترین قیمت را برای زیباجویان عزیزاعمال کند.

  • بروز حساسیت دندان

در برخی موارد، افراد پس از انجام لمینت سرامیکی ، دچار حساسیت‌های دهان و دندان می‌شوند و  دندان‌ها به دمای سرد و گرم حساسیت نشان می دهند. البته این وضعیت بیشتر اوقات موقتی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته اگر دچار حساسیت شدید، می‌توانید با استفاده از دهان‌شویه و خمیر دندان مخصوص، درد دندانتان را التیام بخشید.

  • غیر قابل برگشت بودن

ونیرهای دندانی دائمی هستند و وضعیت و پس از انجام آن، شکل اولیه دندان‌های شما غیر قابل بازگشت است، بنابراین باید پیش از انجام آن به این موضوع توجه داشته باشید. در این روش، دندانپزشک معالج، پیش از نصب ونیرهای دندانی، برای ایجاد استحکام و چسبندگی لازم، ملزم به انجام تغییراتی در ساختار طبیعی دندان ها بوده و لایه ای از مینای دندان را تراش می دهد.

  • در صورت شکستن یا پریدگی لمینت ، قابلیت ترمیم ندارد

جنس لمینت  به گونه ای است که در صورت لب پر شدن و یا شکستگی امکان ترمیم آن وجود ندارد وفقط باید تعویض گردد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *