جرمگیری و بروساژ

جرم گیری دندان

اثراتی که غذا و نوشیدنی هایی که به صورت روزانه مصرف می کنیم روی دندان های ما به صورت پلاک به جای می مانند. این پلاک ها کم کم عامل اصلی پوسیدگی دندان خواهند شد؛ به طوری که زیبایی و سلامت دهان و دندان شما را به خطر می اندازد.

به همین دلیل پزشکان معتقدند که بایستی هر ۶ ماه یک بار برای جرم گیری دندان به دندان پزشکی مراجعه کنید. با این حال برخی تصورات اشتباهی درباره جرم گیری دندان دارند که در این بخش به تعدادی از آنها می پردازیم.

  • این تصور که با جرم گیری دندان لایه اصلی دندان تراشیده می شود کاملا اشتباه است. بلکه با جرم گیری تنها لایه پلاک دندانی که به مرور زمان تشکیل شده از بین می رود و آسیبی به بافت دندان وارد نخواهد شد.
  • احساس خالی بودن دندان ها که پس از جرم گیری به وجود می آید کاملا طبیعی بوده و دلیل آن از بین رفتن پلاک های بین دندان هاست و به معنای آسیب دیدگی مینای دندان ها نیست. بنابراین تصور آسیب دیدگی مینای دندان پس از جرم گیری اشتباه است.
  • یکی دیگر از باورهای غلط درباره جرم گیری دندان، بوی بد دهان پس از جرم گیری است. این تصور غلط است چون با جرم گیری باقی مانده غذاها از دندان حذف شده و بوی دهان مطبوع می شود.
شما چه باورهای غلط دیگری درباره جرم گیری دندان شنیده اید؟ آنها را با ما در میان بگذارید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *