هزینه ایمپلنت

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

ممکن است شما هم از افرادی باشید که به تازگی دندان های خود را از دست داده باشید یا چندین سال است از دندان های مصنوعی استفاده می کنید به هر حال می توانید با انجام کاشت ایمپلنت کامل دندان هایی زیبا و کاملا طبیعی داشته باشید.

جایگزین کردن دندان ها با ایمپلنت  حداقل بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول عمر دارد، البته  در صورت رعایت بهداشت و مراقبت های لازم می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. ما در مرکز دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی، با وجود استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه، در تلاشیم تا مناسب ترین قیمت را برای خدمات ایمپلنت دندان اعمال کنیم.

البته، عوامل گوناگونی سبب افزایش قیمت ایمپلنت کامل دهان می شوند که در این قسمت مهم ترین آن ها را به طور خلاصه  توضیح می دهیم.

 

  • تعداد ایمپلنت ها

هر  انسانی به طور کلی دارای سی و دو دندان است . از این سی و دو دندان چهار دندان عقل می باشند که در دندان مصنوعی هرگز جایگزین نمی شوند. این  بدین معناست که حداکثر تعداد دندانی که در ایمپلنت فک بالا و پایین کاشته می شود بیست و هشت دندان می باشد.

البته باید بدانید که  یک  انسان می تواند با داشتن بیست دندان به راحتی زندگی کند و غذا بخورد و تکلم کند بدون اینکه مشکلی داشته باشد. بنابراین می توان به جای جایگزین کردن همه دندان ها، تنها  ۲۰ دندان را جایگزین کرد. متخصصین در زمینه ی ایمپلنت دندان در این موارد به جای کاشت ۲۰ واحد ایمپلنت دندان از شیوه ی ایمپلنت all on 4  استفاده می کنند.

در این شیوه کاشت دندان در فک بالا و پایین به این شکل انجام می شود که در هر فک بالا یا پایین ، چهار تا هشت ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک کاشته می شود.  تعداد ایمپلنت ها، با توجه به مقدار تراکم استخوانی فک و پروتز ها مشخص می شود.

این روش علاوه بر اینکه یک  راه کاملا مطمئن برای کاشت دائمی همه دندان ها است می تواند یک عامل مهم برای کاشت هزینه ایمپلنت کامل دندان ها محسوب شود.

 

 

  • نوع و کیفیت ایمپلنت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذاردر قیمت ایمپلنت دندان برند استفاده شده از ایمپلنت است.دندانپزشکان از برندهای متفاوتی برای کاشت دندان استفاده می کند. مثلا دکتر ناصر مسیحی از  بهترین برندهای ایمپلنت دندان خارجی استفاده می کند. هر برندی،قیمت و هزینه مخصوص به خود را دارد. به هرمیزان که کیفیت و برند ایمپلنت استفاده شده برای بیمار بالاتر و مرغوب تر باشد قیمت کاشت دندان نیز بیشترخواهد شد. البته بهتر است بدانید که هزینه بیشتر ایمپلنت مرغوب می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای دندان شما باشد.

 

  • نوع پروتزی که برای تاج دندان ها استفاده می شود

تاج دندانی که برای اتصال به ایمپلنت استفاده می شود، دارای دو  نوع پیچی و چسبی است. تاج ها از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با هم ندارند.البته، تاج دندانی که کیفیت بهتری داشته باشد و برای پاکسازی و یا تعویض راحت تر  باشد، هزینه بیشتری دارد. تاج چسبی نسبت به پیچی  قیمت کمتری دارد، اما هزینه تعویض و نگهداری پروتز دندان چسبی در مقایسه با  پیچی  بیشتر است.

هزینه ی ایمپلنت بسته به تاج دندانی که به صورت قوس کامل  بر روی پایه ایمپلنت در استخوان فک بالا و پایین قرار می گیرد نیز تغییر می کند.علاوه بر این ، بسته به نوع تاج دندان استفاده شده که از جنس سرامیک یا زیرکونیوم و یا انواع فلزهای دیگر باشد،  هزینه ی ایمپلنت کامل دندان متفاوت خواهد بود.

 

  • درمان و جراحی های اضافه

احتمال دارد برای کاشت و قرار دادن پایه های ایمپلنت نیاز به جراحی سینوس لیفت در فک بالا و جراحی پیوند استخوان در فک پایین وجود داشته باشد. اگر استخوان فک بیمار به خاطر گذشتن سالهای زیادی از جای خالی دندان ها از بین رفته باشد.

جراح ابتدا باید پروسه پیوند استخوان را انجام دهد و چند ماه پس از بهبودی کامل کاشت ایمپلنت را شروع کند. جراحی ها و درمان های  دیگری همچون جراحی لثه  نیز، درمواردی که فرد در خطر  ابتلا به بیماری پریودنتال باشد، در تعیین هزینه  ایمپلت کامل دندان ها موثر هستند.

 

  • دستمزد فرد متخصص ایمپلنت

ضروری است که کاشت ایمپلنت کامل دندان می بایست حتما با مراجعه بع یک متخصص ایمپلنت و جراح دهان و دندان  کاربلد و باتجربه انجام گیرد. چنانچه جراحی کاشت ایمپلنت  به درستی  انجام نشود،  می تواند عوارض و تبعات جبران ناپذیرو  پر هزینه ای برای بیمار داشته باشد.

دستمزد دندانپزشکان متخصص ایمپلنت دندان به مراتب بیشتر از دستمزد دندانپزشکان عمومی است، چراکه این عمل مستلزم داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه کاشت لمینت  دندان می باشد.

 

  • هزینه های بیمه

ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک شبوه ی زیبایی است، اما بیشتر جنبه درمانی دارد. به همین دلیل بیمه های دندانپزشکی نیز،تعرفه هایی را برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان اعمال نموده اند. شما باید پیش از شروع به درمان با بیمه خود هماهنگی ها را انجام دهید.

تیم دندانپزشکی دکتر ناصر مسیحی( apex clinic) در تهران، با در نظر گرفتن همه ی این عوامل، در کنار ارائه ی بهترین خدمات و استفاده از بهترین برند ها ،مناسب ترین هزینه های ایمپلنت را از زیباجویان عزیز دریافت می کند.

 

 

Healthy gums and Dental implant on blue background

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *