درمان لقی دندان

درمان لقی دندان

آیا شما هم از لق شدن دندان هایتان رنج می برید؟ در واقع لق شدن دندان دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که از آنها می توان به عدم رعایت موارد بهداشتی، سبک تغذیه و مواردی از این قبیل اشاره کرد. در صورتی که دندان شما لق شده و به دنبال راهی برای درمان آن هستید؛ پیشنهاد می کنیم تا این مقاله مفید را از دست ندهید.

دلایل لقی دندان

برای این که بتوانیم راهی برای درمان لقی دندان پیدا کنیم؛ ابتدا بایستی دلایل لقی دندان را بدانیم. در واقع لقی دندان می تواند چهار دلیل کلی داشته باشد:

  • در صورتی که لق شدن دندان به دلایل ژنتیکی اتفاق بیوفتد، آژنزیس نام دارد. این نوع لق شدن دندان از همان دوران کودکی نمود پیدا می کند به همین دلیل بهترین راه جهت درمان و جلوگیری از آن، مراجعه به دندان پزشک کودکان است تا سلامت دندان های او را معاینه کند.
  • اگر به بیماری های لثه مبتلا باشید، لق شدن دندان ها یکی از عواقبی است که انتظار شما را می کشد. فاصله ایجاد شده میان لثه و دندان که موجب بیماری های لثه می شود، پوسیدگی و لق شدن دندان ها را به دنبال دارد.
  • لق شدن دندان می تواند در اثر ضربه اتفاق بیوفتد. آسیب هایی که در اثر ورزش، تصادف، زمین خوردن و غیره وارد می شود، موجب لق شدن دندان خواهد شد.
  • بارداری از دیگر دلایل لق شدن دندان محسوب می شود. در دوران بارداری، افزایش سطح هورمون های استروژن و پروژسترون روی لق شدن دندان ها تاثیر منفی گذاشته و موجب لق شدن آنها می شود.

به نظر شما لق شدن دندان ها چه دلایل دیگری می تواند داشته باشد؟

درمان لقی دندان

اگر به هر دلیلی دندان های شما لق شد؛ بایستی به دنبال راهی برای درمان آن باشید. در واقع یکی از موثرترین راه ها در پیشگیری و درمان لقی دندان، مراجعه منظم به دندان پزشک متخصص است. از جمله راه هایی که برای درمان لقی دندان صورت می گیرد شامل موارد زیر هستند:

  • ایمپلنت

اگر به فکر راهی برای پُر کردن دندان های لق شده تان هستید، ما ایمپلنت دندان را به شما پیشنهاد می دهیم. ایمپلنت شامل یک میله باریک تیتانیومی است که در استخوان فک قرار داده شده و درمانی برای لقی دندان به شمار می رود.

  • پروتز دندان

پروتز دندان که معمولا به صورت متحرک در نظر گرفته می شود، در واقع همان دندان های مصنوعی هستند که به جای دندان های لق شده یا از دست رفته قرار می گیرند. پروتز دندان می تواند جایگزین یک دندان یا یک ردیف دندان از دست رفته باشد.

  • پل دندانی

بریج یا پل دندانی یکی دیگر از راه های کاربردی جهت درمان لقی دندان است. هزینه پل دندانی نسبت به ایمپلنت کمتر بوده و می تواند یک راهکار عالی جهت پُر کردن جای دندان های از دست رفته باشد. بریج یا پل دندانی می تواند حالت طبیعی را به دندان هایتان بازگرداند و لبخند زیبایی برایتان به ارمغان بیاورد.

به یاد داشته باشید که موفقیت آمیز بودن عمل های فوق علاوه بر مراقبت درست، به کیفیت مواد استفاده شده و مهارت پزشک متخصص هم بستگی دارد. به این ترتیب پیشنهاد می کنیم جهت دریافت خدمات دندان پزشکی مانند ایمپلنت، پروتز دندان و پل دندانی برای درمان لقی دندان به کلینیک تخصصی apex clinic زیر نظر دکتر ناصر مسیحی مراجعه فرمایید.

بهترین زمان درمان لقی دندان

لقی دندان با درد زیادی همراه است و می تواند به مرور زمان الگوهای جویدن را هم تغییر دهد. در صورتی که دندان لق شده را از دست بدهید؛ روی زیبایی لبخند و زیبایی چهره تاثیر مخربی خواهد گذاشت و این امر موجب کاهش اعتماد به نفس شما می شود. به همین دلیل بایستی مشکل لقی دندان را جدی بگیرید و به دنبال یک راه کاربردی برای درمان آن باشید. بنابراین اگر دندان های شما به دلایل ژنتیکی، بارداری، بیماری های لثه یا ضربه دچار لقی شده، هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی دلایل لقی دندان و بهترین راه های درمان آن پرداختیم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و درمان مناسب برای مشکل دندان های خود، به کلینیک فوق تخصصی apex زیر نظر دکتر ناصر مسیحی مراجعه کنید. نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. با سپاس از همراهی شما

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *