ترمیم دندان

ترمیم دندان

اگر دندان پوسیده ای دارید؛ حتما ترمیم آن یکی از اصلی ترین راهکارهایی است که دندان پزشک پیش روی شما قرار خواهد داد. در ترمیم دندان ابتدا بخش پوسیده دندان تخلیه شده و جای آن با مواد ترمیمی مناسب پُر می شود.

روش های مختلفی برای ترمیم دندان پوسیده وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از شر دندان های پوسیده، درد و بوی بد آنها راحت شوید. تعدادی از سوالات و تصورات رایج درباره ترمیم دندان شامل موارد زیر هستند:

  • از چه موادی برای پُر کردن دندان حین ترمیم استفاده می شود؟ آمالگام، طلا و کامپوزیت؛ هر کدام از این مواد مزایا و معایب خود را دارند.
  • پر کردم دندان با آمالگام دارای مقاومت بیشتر و هزینه کمتر نسبت به کامپوزیت می باشد.اما درصوتی که دندان های جلو نیاز به ترمیم داشته باشند،برای حفظ زیبایی دندان ها باید با کامپوزیت همرنگ دندان استفاده شود.
  • آیا جیوه موجود در ماده آمالگام برای سلامت ضرر دارد؟ هر چند آمالگام حاوی جیوه سمی است؛ با این حال بر اساس تحقیقات، این ماده برای سلامتی ضرری ندارد.
  • چرا از آمالگام برای پُر کردن دندان استفاده می شود؟ هرچند این ماده حاوی جیوه سمی است؛ با این حال می تواند بین ذرات آلیاژ و جیوه پیوند محکمی برقرار کرده و موجب استحکام بالا و دوام آمالگام شود؛ به این ترتیب کیفیت و عمر ترمیم بالا میرود.

امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی، می توانید به راحتی دندان های شکسته یا پوسیده خود را ترمیم کرده و لبخندی زیبا به صورت خود هدیه دهید. از آن جایی که کیفیت و ماندگاری ترمیم دندان به عوامل مختلفی از جمله کیفیت مواد و مهارت پزشک بستگی دارد؛ بهتر است جهت ترمیم دندان پوسیده خود به سراغ یک کلینیک دندان پزشکی مورد اعتماد مانند Apex Clinic بروید تا زیر نظر پزشکان حاذق و متخصص؛ بهترین خدمات دندان پزشکی را دریافت کنید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *