ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

ارتودنسی های نامرئی یا اینویزیلاین

نوعی ارتودنسی محرکت نامرئی هستند که بصورت شفاف هستند که برای مرتب کردن دندان ها بکار میرود.در ارتودنسی نامرئی از پلاک های شفاف که هر ۲.۳ هفته یکبار تعویض میشوند استفاده میشود.

در استفاده از این روش درمانی بدلیل متحرک بودن همکاری بیمار برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است. در این نوع ارتودنسی از سیم استفاده نمیشود به همین دلیل که ظاهر پنهان تری نسبت به دیگر روش های ارتودنسی دارند در میان افراد با سن بالاتر یا جوانان طرفدار بیشتری دارد.

پلاک های اینویزیلاین در آزمایشگاه مختص هر فرد طراحی و ساخته میشود که برای شرایط خاص استفاده میشوند.درواقع ارتودنسی اینویزیلاین روش نوینی از استودنسی های متحرک میباشد.

در زمان مراجعه به متخصص و عکس برداری و معاینه دندان های شما درصورتی که متخصص تشخیص دهد که بهم ریختگی های دنان های شما در حد خفیف یا متوسط باشد با صلاح دید پزشک میتوانید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید.همانطور که گفته شد برای این نوع درمان نیاز به همکاری حداکثری بیمار هست به همین دلیل این روش درمانی برای کودکان مناسب نمیباشد.

در حال حاضر افراد مشهور یا کسانی که در اجتماع فعالیت زیادی دارند متقاضی اصلی این نوع ارتودنسی میباشند.

پس از ساخت قالب های مختص شما و پس از مراجعه بعدی به متخصص خود به شما چند پلاک مختلف داده میشود که هر کدام را باید به مدت ۲ الی ۳ هفته استفاده کنید تا به مرور با فشاری که به دندان ها وارد میشود باعث نظم آنها شود.

 

نکته:

 

  • زمانی که غذا می‌خورید آن‌ها را در بیاورید.
  • پیش از استفاده از آن، دندان‌های خود را مسواک کرده و نخ دندان بکشید.
  • از مصرف نوشیدنی‌هایی که رنگ مصنوعی دارند، بپرهیزید.
  • زمانی که از قالب استفاده نمی‌کنید، آن را در محافظ قرار دهید تا آسیب نبیند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *