درد درمان ارتودنسی و کنار آمدن با واقعیت آن

وقتی که از افراد دیگر در مورد تجربه درد درمان ارتودنسی می‌پرسید اکثر آنها به وجود درد در چند هفته اول اعتراف می کنند و به نوعی به شما هشدار می‌دهند. اما وقتی که با خود ارتودنتیست صحبت می کنید آنها اطلاعات امیدوارکننده‌ای به شما می دهند که به مرور زمان خود را برای شروع درمان آماده می کنید.
به خاطر داشته باشید که یک ارتودنتیست در طول سال شاید ده‌ها و صدها بیمار مثل شما داشته باشد و مطمئن باشید که استراتژی خوبی برای غلبه بر درد درمان ارتودنسی دارد.

درد درمان ارتودنسی ناشی از چیست؟

وقتی که یک بار دیگر روند درمان ارتودنسی را دنبال می کنیم، در بیشتر موارد از یک ابزار محکم استفاده می شود تا فشار لازم برای حرکت دادن دندان ها به وجود بیاورد و به مرور زمان آنها را به محل مورد انتظار حرکت دهد. به جز در برخی موارد خاص که نیاز به کشیدن دندان باشد یا فرد باید جراحی فک را انجام دهد، سایر شیوه های درمان ارتودنسی بر همین مبنا انجام می‌شود و طبیعی است که درد دندان ها رخ دهد.

درد درمان ارتودنسی در چند هفته اول طبیعی است و معمولاً بعد از گذشت چند هفته کمتر می‌شود. کسانی که از براکت های ثابت مانند براکت فلزی و براکت سرامیکی استفاده می کنند، لازم است که چند سری به ارتودنتیست مراجعه کنند تا سیم ارتودنسی روی براکت ها را تنظیم کرده و از این طریق به دندان‌های آنها فشار مجدد وارد می شود. این فشار معمولاً تا چند روز ادامه پیدا می کند و همان روز اول کمی آزار دهنده است.

اما کسانی که از براکت ارتودنسی متحرک مانند براکت اینویزیلاین استفاده می‌کنند، معمولا هر دو هفته یک بار مجبور هستند که یک سری جدید از این ابزارها را استفاده کنند که طبیعتاً در طول این زمان هم درد و کشش خاصی را تجربه می‌کنند.

راهکارهای غلبه بر درد ناشی از درمان ارتودنسی

زمانی که برای اولین بار درمان ارتودنسی را انجام می‌دهید دندانپزشک برای کنترل درد و ناراحتی های احتمالی چند دستورالعمل در اختیار شما قرار می دهد که اولین آنها استفاده از مسکن های خوراکی مانند ایبوپروفن و استامینوفن است.

دستورالعمل های متخصص ارتودنسی شامل کنترل خوردن و نوشیدن بعد از درمان و همچنین استفاده از راهکارهای دیگر برای کنترل درد درمان ارتودنسی می شود که دنبال کردن آن بهترین انتخاب ممکن است.

معمولاً دندانپزشکان و ارتودنتیست ها برای کسانی که درد درمان ارتودنسی را تجربه می کنند راهکارهایی مانند کمپرس یخ یا حتی ماساژ دادن لثه ها را پیشنهاد می کنند که به آرام کردن التهاب این قسمت کمک می کند. در ضمن ممکن است از موم ارتودنسی برای پوشش دادن سطح براکت ها استفاده شود تا از التهاب بخش داخلی گونه‌ها و زبان جلوگیری کرده و از این طریق بخشی از ناراحتی فرد از بین برود.

امیدواریم به همه سوالات شما در زمینه ناراحتی های ناشی از درمان ارتودنسی پاسخ داده باشیم. اما برای مشاوره ویژه و رزرو وقت از شماره های سایت استفاده کنید و با ما تماس بگیرید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
مدیر سایت